Exponea meetup (tmobile,zoot,kiwi,exponea)

Zápisky z meetupu, který mohu doporučit. Probírané cases byly z reálného života, v příjemné atmosféře a s minimem marketigových plků.

Exponea

Realtime data a jejich zpracování.
Online personalizovany obsah.

Pan Minsk
Hodně toolu, proto marketing cloud. Ten sbírá data o uživatelích social, crm, era, SMS gateway.

Automatické ab testy
Personalizace homepage

Tmobile

Omnichannel přístup
Web generuje kontakty (leady), call centrum je pak zpracuje

Geneze vývoje přenosu dat mezi webem a callcentrem (CRM)
1. Předáváni skrze email
2. Automatizace exportu kontaktu

Tyto leady měli 2x větší konverzi (=aktivaci tarifu)

3. Následně routing, operator věděl z jaké stránky přišly leady. Díky reportingu se potom lépe diskutovalo s call centrem, šlo říct, který operátor a která stránka je lepší.

Toto celé se dělo bez přímé účasti IT – řeší jen tým eshopu, tím to i v korporaci nabírá dynamiku :), pardon všem, který lpí na špatných procesech

4. Callcentrum volá v okamžiku, kdy je lead na webu -> to řeší Exponea, kompletní proces, opakované calls a maily.
Nicméně, čerstvost leadu není zdaleka tolik významná, jako kvalita agenta (navolávajícího) a jeho znalost produktu.

Případně se pošle mail.

AS-IS

Konverze kontakt 0,5 až 3%, ty z webu 30%

Exponea má smysl i jen jako automatizační tool. Přinejmenším jako first step.

Big data

Znáte ty obrázky, kdy se ukazuje špička ledovce na znázornění kolik toho není vidět? Plavající slon je mnohem lepší! Díky Tmobile! (+ má vazbu na Hadoop, ale to businessáci prominou :))
swimming elephant

Tmobile se striktně drží zákonů v oblasti big data a jejich zpracování, to znamená 3x do týdne diskuze s právním oddělením.

    Příklady z praxe
  • S bankami (neprozradili se kterou) dělají např. credit scoring, zákazník podepisuje v bance informovaný souhlas. Je otázkou jestli to je big data úloha :).
  • Smart channels
  • Segmentace, modely
  • Zajímavé právě pro určení obchodníka
  • Kiwi

    Ass (Approach to Solve Stuff)

    Stupně složitosti najít řešení / kdo typicky řeší:
    Pull out the solution from Ass /opice
    Have a think /human
    Statistics/analytic
    Machine learning /data scientist
    Ab testy (odstínit jiné vlivy je brutální při vyšší komplexite) / God

    A/B testy složité, speciálně v situacích, kde se zákazník se rozhoduje netrivialne (nákup letenek asi bude složitější, než analýza košíku v Adventure Works (znalí MSSQL vědí))

    Data o lidech a o košíku úplně nepomáhali lepším výsledkům modelů. Analyzovali se data o letech. Dle toho se pak vybírají nabídky letů

    První vyhozena feature byla cena. (možná to určuje, jakou letenku vyberete, ale netriviálně a více to mate než pomáhá)

    Fun fact:
    Pelikán má na pozadí Kiwi

    Zoot
    Každý nemusí programovat, ale pěstujme logické myšlení. To je pěkná myšlenka na závěr.





    Leave a Comment

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *